Thursday, March 6, 2014

Eggless Custard Powder Cookies

Preparation Time - 7 Min                  Cooking Time - 15 Min                 Yield - 15 Cookies

Ingredients :


All purpose flour - 1/4 Cup

Powdered sugar - 3 Tbsp

Custard Powder -  3 Tbsp

Cardamom powder - a pinch (Optional)

Butter - 1/4 Cup or 1/2 Stick

Milk - 1 Tbsp

Method:


1) Preheat oven to 375° F or 190° C.

2) Take butter in a bowl and beat for 1 min until fluffy.

3) Add powdered sugar and beat again for a min.

4) Add milk and mix well.

5) Add all purpose flour, custard powder and cardamom powder and mix well to form a dough.



6) Make small balls of mixture, roll in granulated sugar and put on a greased sheet.



7) Bake for 13- 15 min in preheated oven.

Custard Powder Cookies


8) Cool for 10 min and transfer to wired rack. Cool for another 20 min. and serve.

No comments:

Post a Comment